Acne Care hapuskan jerawat

by Hasny on June 5, 2018

Acne Care “ Tablet hapuskan jerawat“

Tahukah anda, jerawat adlh sejenis penyakit yg dianggap KRONIK di mana ia mengganggu kelenjar yang terdapat di dlm lapisan kulit. Kelenjar2 ini mengeluarkan minyak atau sebum yg berfungsi untuk meliputi kulit luar muka & badan kita juga bertindak sebagai pelembap semula jadi pada permukaan kulit. Namun begitu, bila liang roma pada kulit tersumbat, ini akan membuatkan kulit muka, belakang & leher ditumbuhi jerawat.

Kenali Punca-punca Jerawat

1- Bakteria dan Jerawat
Bakteria yg dikenali dgn nama Propionibacterium acnes pula adlh salah satu bakteria yg biasa ditemui dlm sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum & sel2 mati pada permukaan kulit. Kulit berjerawat mempunyai Propionibacterium acnes yg lebih banyak berbanding dgn kulit yg x berjerawat.

2- Pemakanan dan jerawat
Walaupun punca jerawat yg disebabkan oleh diet atau pemakanan x dpt dibuktikan dgn jelas serta secara terperinci, tetapi diet mempunyai kesan langsung terhadap tahap insulin dlm badan kita. Untuk pengetahuan anda, insulin adalah hormon terpenting manusia & boleh mempengaruhi hormon-hormon lain di dalam tubuh termasuk hormon androgen yg turut menjadi penyebab pertumbuhan jerawat

3- Stress dan Jerawat
Stress boleh memburukkan lagi simptom jerawat . Tahap stress yg tinggi mmg mampu memberi kesan ke atas jerawat & boleh menyebabkan radang jerawat yg teruk. stress juga akan mbuat, adrenalin serta hormon androgen yg ada di dlm badan akan dikeluarkan dengan berlebihan & menjadi punca tumbuhnya jerawat.

4- Alat Solek & Jerawat
Sebenarnya alat solek bukanlah punca jerawat terbesar untuk kulit, tetapi jika anda tidak membersihkn kulit dengan baik slps memakai alat solek, ia boleh memburukkan lagi keadaan jerawat pada kulit terutama muka anda.

5- Matahari & Jerawat
Cahaya matahari juga bukanlah penyebab utama masalah jerawat tetapi haba yang dihasilkan oleh matahari boleh menyebabkan kulit anda berpeluh dan berminyak sekaligus menyumbatkan liang roma.

6- Pakaian & Jerawat
Tidak ramai yg ada masalah jerawat di belakang badan tetapi ia berlaku disebabkan oleh jenis pakaian yang dipakai terutama dlm iklim tropika seperti di Malaysia. Belakang badan mempunyai ribuan kelenjar & liang roma yg boleh memerangkap sebum. Jgn malas mandi kerana kulit yang bersih boleh membebaskan anda dari jerawat.

Penghapus jerawat

BUAH DELIMA
– Memperbaiki sel kulit dari dalam
– Agent penghancur akar punca JERAWAT
– Mengatasi kulit kering & kulit berminyak
– Melambatkan proses penuaan
– Agen pencegah kerosakan kulitvyang terjadi kerana radikal bebas

SERBUK JUS EPAL
– Mempunyai antioksidan yang tinggi
– Melindungi sel2 radikal, atom reaktif yang menyumbang kepada kerosakan dalam badan
– Memperlambatkan penuaan sel
– Menghalang pertumbuhan sel kanser

PUREWAY C
– Mengandungi vitamin C
– Lebih cepat diserap ke dalam saluran darah
– Mencerahkan kulit
– Menghilangkan bintik bintik hitam
– Menghilangkan kekusaman

LACTOFERRIN
– merangsang system imun dalam badan
– membantu menghilangkan jerawat dan parut
– mencegah kulit rosak
– mengurangkan aktiviti jerawat

Pada zaman yg serba moden ini lebih mudah untuk mendapatkan bahan seperti diatas untuk mencegah jerawat.

ACNE CARE – Dirumus dari extrax delima, serbuk jus epal, pureway C, lactosa & lactoferrin. acne care telah diuji kepada 10 orang wanita dan 6 orang lelaki yamg menghadapi masalah Jerawat 7 daripadanya hanya mempunyai masalah jerawat di bahagian muka, manakala selebihnya mempunyai jerawat di muka, leher serta belakang badan.

Kajian dilakukan selama 1 bulan & hasilnya telah terbukti kerana kesemua yang mengambil dalam ujian keberkesanan Acne Care ini berjaya menyelesaikan masalah jerawat mereka.

whatsap kami untuk pertanyaan di talian +60192192668
Lebih mudah tekan link di bawah ini untuk terus ke inbox kami dibawah:
LIKE PAGE UNTUK LIHAT TESTIMONI —-> ACNE CARE 

{ 0 comments }

Miracle Riz

by Hasny on March 3, 2018

MIRACLE RIZ – RAHSIA BERAS UNTUK KURUS & PUTIH MULUS
Miracle Riz merupakan produk pertama di Malaysia yang berasaskan beras yang mampu menurunkan berat badan dan merawat masalah kulit.

=============
FUNGSI UTAMA MIRACLE RIZ
=============
🌼 Membantu mengurangkan berat badan
🌼 Meningkat metabolisma lemak dan menahan selera makan
🌼 Memberi perut berasa kenyang dalam masa yang lama
🌼 FOKUS pada tempat2 lemak senang berkumpul terutama sekali perut, lengan, pinggul, peha & dagu
🌼 Mencerahkan kulit
🌼 Menjadikan kulit lebih tegang
🌼 Melambatkan proses penuaan dan mengekalkan awet muda
🌼 Mengekalkan kelembapan dan menganjalkan kulit
🌼 Menghilangkan parut pada kulit

 


● 10 Kandungan Miracle Riz ●
🌹 ENZIM BERAS PUTIH
🌹 ENZIM BERAS WANGI
🌹 ENZIM BERAS PERANG
🌹 ENZIM BERAS PULUT
🌹 OAT
🌹 BARLI
🌹 STEVIA
🌹 AL-MANNA
🌹 GARAM BUKIT
🌹 KOLAGEN
.
● KENAPA Miracle Riz™ ?? ●
Miracle Riz bukan sahaja boleh menurunkan berat badan dan merawat masalah kulit, tetapi banyak lagi kesan tambahan yang sis boleh dapat. Antaranya:
☑ Membekalkan nutrisi penting kepada ibu mengandung
☑ Meningkatkan kadar penghasilan susu badan
☑ Meningkatkan kadar tenaga dalam tubuh badan
☑ Membuang toksin dalam badan
☑ Kandungan fibre dan serat yang tinggi
☑ TIADA cirit-birit, sembelit atau kesan yang tidak menyenangkan
.
KEISTIMEWAAN MIRACLE’ RIZ
📌 Sesuai untuk lelaki dan wanita
📌 Sesuai untuk semua peringkat umur
📌 Sesuai untuk ibu menyusu dan mengandung
📌 Rasa yang sedap

HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN HARGA PROMOSI PENGENALAN TERBAIK UNTUK 50 ORG PERTAMA.

WHATSAP SEKARANG. KLIK 👇👇
.
http://wasap.my/60192192668/MIRACLE`riz
http://wasap.my/60192192668/MIRACLE`riz
http://wasap.my/60192192668/MIRACLE`riz

 

{ 0 comments }

Rawat Resdung

by Hasny on December 7, 2017

Rawat resdung sebelum ianya mengganggu aktiviti seharian anda!! Resdung merupakan antara penyakit yang paling popular dihidapi oleh masyarakat kita tanpa mengira golongan. Kajian menunjukkan bahawa 1 daripada 4 penduduk Malaysia mengalami masalah ini. Resdung sebenarnya berpunca dari jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga sekitar bahagian dalaman tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil yang dipanggil sinus.

Penyakit resdung ini bukan sekadar mengganggu aktiviti fizikal tetapi juga mengganggu kesihatan mental anda. Ini kerana pesakit resdung sangat mudah mengalami sakit kepala serta mengalami kesukaran untuk bernafas sehingga mengganggu aktiviti harian anda. Kebiasaannya pesakit resdung akan kerap bersin, alami dengkuran kronik, mengalami batuk, gatal-gatal hidung serta sentiasa berasa letih dan sakit kepala pada waktu pagi. Jika ia semakin kronik, ia mampu menyebabkan telinga pengidap pekak.

JENIS RESDUNG

AKUT 
Ia berlaku dalam tempoh dua minggu bermula dengan jangkitan rhinitis atau serangan alahan yang berulang-ulang yang serius pada hidung. Keadaan ini menyebabkan tersumbatnya hidung. Sekiranya resdung akut tidak dirawat dengan sempurna, cairan dalam rongga sinus itu tidak dapat dikeluarkan dengan rawatan.

Sehubungan itu jangkitan akan berlaku berterusan, tetapi tahap keterukannya tidak seteruk resdung pada peringkat kronik. Antara ciri-cirinya ialah :
Hidung berair, tersumbat.

Terjadinya rasa sakit berdenyut di muka dan bahagian depan kepala terutama di dahi dan pipi. Serangan biasanya berlaku pada waktu pagi dan semakin berkurangan pada waktu petang. Rasa sakit apabila seseorang tunduk dan sujud.

KRONIK
Serangan resdung akut yang kerap berlaku akan menyebabkan penyakit ini berubah menjadi kronik. Seseorang yang menghidap resdung pada peringkat kronik, pesakit akan mengalami:

Kegatalan pada bahagian muka yang teruk Jerawat yang banyak, ada juga individu yang tak berjerawat.
Kerap bersin pada waktu pagi
Ada kalanya hidung tersumbat
Tanpa demam tetapi hingus bertambah
Sakit pada bahagian muka berkurangan tetapi selalu sakit kepala
Cecair hingus berwarna hijau dan berbau busuk. Ada kalanya bau busuk ini tidak dapat dirasai atau disedari oleh pesakit tetapi disedari oleh ahli keluarga atau rakan-rakan sekeliling.

Cara Merawat Resdung
.
Resdung Hidrasi – Minum Banyak Air Mineral. Kurangkan Minuman Bergula, Berkafein, Dan Penting Untuk Kurangkan Menghidu Asap Rokok. Untuk Menjadikan Keradangan Resdung Semakin Parah.

Resdung Sedut Wap – Panaskan Air Yang Dimasukkan Garam Sehingga Mendidih. Jarakkan Diri Anda Sekitar 30 cm Dan Sedut Wap Air Selama 15 Minit Dua Kali Sehari. Tutup Kepala Dengan Tuala Untuk Kurangkan Wap Air Terlepas.

Resdung Tuam Muka – Sediakan Air Suam, Celup Tuala Muka Dan Tuam Sekitar Muka Untuk Melegakan Keradangan Yang Berlaku Diruangan Sinus.

Resdung Lidah Buaya – Lidah Buaya Atau Dikenali Sebagai Aloe Vera Merupakan Anti-Septik. Titiskan Lendir Atau Gel Lidah Buaya Kedalam Ruangan Hidung. Nak Lebih Power Minum Air Rebusan Lidah Buaya.

Resdung Limau Nipis Dan Daun Pandan – Perah Lebih Kurang 8 – 10 Biji Limau Nipis, Buangkan Biji. Ambik Sekitar 7 Helai Daun Pandan, Hiriskan Dan Gaulkan Bersama Air Perahan Limau Nipis Dan Tapiskan. Air Akan Bertukar Warna Hijau. Ambik Span Atau Berus Untuk Ratakan Dibahagian Muka, Biarkan Sehingga Kering. Ulang Sehingga Habis Air Tersebut. Kemudian Cuci Sehingga Bersih. AWAS, Ia Mungkin Akan Pedih Dan Tidak Sesuai Untuk Kanak Kanak.

Resdung Kunyit Dan Halia – Kedua Bahan Ini Memang Diketahui Ramai Akan Kebanyakkanya. Anti-Septik Dan Anti-Oksida. Ia Dicampurkan Bersama Teh Untuk Mencairkan Mukus Diruangan Hidung Agar Tekanan Dapat Dikurangkan Pada Wajah Anda.

Resdung Sedut Asap / Rokok Resdung – Boleh Pergi Kepusat Rawatan Yang Menyediakan Rawatan Resdung Menggunakan Asap.

MENAKUTKAN!!
BAHAYA RESDUNG KEPADA KANAK- KANAK DAN DEWASA

Kanak-kanak
Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.

Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.

Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Pada tahap kritikal doktor akan membuat satu laluan supaya cecair dari sinus ethmoid dapat dikeluarkan dari hidung dan ia tidak bertakung lagi.

Dewasa
Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.

Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.

Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

Punca Bakteria membiak.

Punca Bakteria membiak.
.
Punca utama yang menyebabkan bakteria membiak apabila pintu-pintu rongga sinus tersumbat. Ia tersumbat apabila berlakunya:

1. Radangan pada hidung.

Faktor-faktor yang menyebabkan radang hidung ialah apabila berlakunya:

Jangkitan kuman dan alergi (alahan).
Sekiranya keadaan ini berlaku dinding hidung membengkak. Apabila lapisan ini membengkak ia akan menutup pintu sinus.

2. Ketumbuhan atau polip pada hidung di mana tumor ini menutup pintu rongga sinus (ostia) seperti ketumbuhan malignant (kanser di hidung)

Apabila ostia tertutup cecair daripada rongga sinus tidak dapat keluar dan bertakung. Apabila berlakunya takungan ini, bakteria akan membiak yang menyebabkan terjadinya resdung.

3. Jangkitan pada gigi geraham atas

Akar umbi gigi geraham atas berada di sinus maxilla. Apabila seseorang mengalami sakit gigi, ia akan menjangkiti akar gigi dan keluar ke sinus. Keadaan ini berlaku sekiranya gigi yang berpenyakit tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor gigi. Ada kalanya dalam proses mencabut gigi, akarnya terpatah dan tertinggal.

4. Genetik

Resdung bukanlah penyakit genetik, tetapi alahan yang diwarisi yang menyebabkan sinusitis itu merupakan genetik.

JOM RAWAT MASALAH RESDUNG ANDA DENGAN 1 PRODUK TERBARU DARI SEJAGAT GLOBAL RESOURCES – SINUS CARE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 botol sinus care telah diuji secara percuma kepada 7 pelanggan.. Alhamdulillah semua nya ada feedback positif. Bukan testimoni buat2 ye. Tak berkat tau kalau buat testimoni fake (TIPU). Setiap produk baru yg keluar mesti diuji dahulu keberkesanannya sebelum di jual kpd pengguna yg lain.

Takde yg kata sinus care ni tak berkesan. Boleh tak saya kata ia 100% berkesan.. Salah kalau saya cakap macam tu sbb kementerian kesihatan tak benarkan. Tapi inilah realiti.. terpulang kepada anda untuk menilai. Anda sebagai pengguna..Buat pilihan yg terbaik.

Sinus care ni memang gila-gila melampau, mane tidaknya, produk mmg terbukti berkesan utk atasi bersin tak henti-henti. Dah diuji kepada 7 org.. semua kata ada perubahan positif.

Tak payah sedut2 serbuk herba sampai berair biji mata, dan tak payah pakai asap bagai, just telan jer kapsul SINUS CARE ni, Makan sebiji sehari…Nak makan apa pun makan lah sebelum tu, cepat je Sinus care ni bertindak.. hihi.

KESAN YG ANDA PEROLEH LEPAS MAKAN KAPSUL SINUS CARE !!

🔥Dah tak bersin pagi-pagi.

🔥Hidung dah tak tersumbat

🔥 Muka, hidung dan mata dah tak gatal.

🔥Nafas dah tak memenatkan.

🔥Hidung dah tak berair terutama selepas makan

🔥 Paling best dah boleh makan seafood

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kandungan adalah 100% herba;
Ekstrak Kulit kayu manis
Ekstrak bawang putih
Ekstrak kunyit
Ekstrak Halia
Ekstrak daun Zaitun
.
30 kapsul
.
Cara makan:
.
Bagi resdung yang biasa2;
1 biji sehari sebelum makan.

Bagi resdung yang kritikal;
1 biji pagi dan malam sebelum makan.

JOM RAWAT RESDUNG ANDA. KLIK LINK DIBAWAH UNTUK DIRECT LINK WHATAPP:

www.wasap.my/60192192668/sinuscare

www.wasap.my/60192192668/sinuscare

www.wasap.my/60192192668/sinuscare

LIKE PAGE: INFO SIHAT DAN CANTIK

{ 0 comments }

Desirae Anti Aging Essence

by Hasny on September 29, 2017

DESIRAE ANTI AGING ESSENCE

“MERAWAT & MENCEGAH PENUAAN SERTA MENEGANGKAN KULIT MUKA 3 KALI LEBIH CEPAT”

Facial ini 100% untuk anda yang ingin merawat, mencegah dan menegangkan kulit muka kerana inilah waktunya untuk anda semua #TRY sesuatu yang baharu . Menggunakan bahan-bahan 100% semulajadi, Aloe Vera & dan gabungan Extract Sakura Leaf yang mana terbukti berkesan untuk merawat masalah kulit. 

Sebelum itu, kita tengok kelebihan #ALOEVERA & #BUNGASAKURA

———————————
KELEBIHAN FACIAL #ALOEVERA
———————————

[] Kebaikan Facial Aloe Vera ini terdapat 5 vitamin iaitu ” VITAMIN A, B2-B6, C dan E ” yang bagus untuk memutihkan kulit .

[] Aloe Vera bersifat menyerap minyak. Yang mana Aloe Vera tadi membantu menyerap minyak di kulit kita yg menghalang dari kulit kita menjadi cerah.
.
[] Sifat kelembapan Aloe Vera juga membantu kulit kita dari menjadi kering dan tidak sihat.

 

 

 

Bahan2 terkandung dlm Desirae Advance Essence adalah bahan2 organik dan tiada “FRAGRANCE/PEWANGI” dan kami menggunakan ekstrak LEMON untuk menyegarkan kembali muka.

*🌺 BAHAN2 LAIN 🌺*

🔹SAKURA LEAF( untuk anti penuaan)

🔹ALOE VERA (membantu melembapkan kulit muka terutama dr sinar UV)

🔹ARBUTIN (mencerahkan wajah merawat parut & mengecutkan jerawat)

🔹SOGHUM BICOLOR ( lifting & v shape)

🔹LEMON ( mengurangkan lebam bawah mata, wrinkle & smile line)

🔹PEEL EXTRACT ( glowingkan wajah)

🔹WITCH HAZEL (membantu mengecilkan pori)

 HALAL
 SELAMAT DIGUNAKAN
 NO MERCURY
 NO CHEMICAL

 

Rupanya tak susah pun nak jaga muka dengan DESIRAE ni.

SPRAY2 JE GEBU !
SPRAY2 JE SIAP !
SPRAY2 JE AWET MUDA !

FOKUS #DESIRAE ADVANCE ESSCENCE ni adalah pada kulit yang dah kendur, muka bulat tak ada shape, minyak berkilo2, parut2 jerawat, jeragat tebal atas tulang pipi. Sbb tu bila dah hilang masalah2 tu nampak MUDA JE SELALU.

KENAPA U ALLS KENA CUBA??

 Dah tak perlu MAKE UP tebal utk cover uolls punya jerawat/jetagat/ parut.
 Dah tak perlu SHADING lebih2 utk dagu nampak runcing.
 SKINCARE PERTAMA dalam bentuk spray 100% bahan ORGANIC.

Bayangkan spray2 DAH GEBU. DAH LICIN BERKILAT. DAH NAMPAK V-SHAPE. SENANGKAN. BAYANGKAN HARI2 ANDA TANPA MAKE UP TEBAL.. MUDAH NAK WUDUK KAN..

JOM DAPATKAN DENGAN HARGA PROMOSI: WHATSAPP: 019 2192668

Boleh WHATSAPP –> +6019 2192668 untuk details ATAU:

BOLEH DIRECT TEKAN LINK NI JUGAK !!
www.wasap.my/60192192668/HiDesirae

{ 0 comments }

Kebaikan Flaxseed

by Hasny on February 13, 2017

Flaxseed. Tahukah anda apa itu flax.seed

Flaxseed adalah salah satu makanan tertua yang dikonsumsi oleh manusia. Banyak orang menganggap ini sebagai salah satu superfood pertama di dunia yang dibudayakan.

Flaxseed atau biji rami, merupakan salah satu jenis makanan sehat yang berupa biji-bijian. Sekilas, flaxseed sangat mirip dengan biji bunga matahari, perbezaanya pada ukurannya. Flaxseed lebih banyak dijumpai di Amerika serta Kanada. Mungkin kerana iklim disana sangat sesuai sehingga flaxseed dapat tumbuh dengan subur. Sekarang ini flaxseed sudah banyak di dapati di asia dengan harga agak mahal.

Flaxseed mempunyai rasa pedas dan aroma yang disukai oleh ramai orang. Alasan lain di balik popularitinya adalah nilai gizi yang memberikan banyak manfaat kesihatan.

Ketiga unsur gizi yang paling penting dari flaxseed adalah asam lemak omega-3, dan lignan. Flaxseed juga mengandung serat larut dan tidak larut bersama dengan vitamin B1, protein, tembaga, mangan, magnesium, fosfor, seng dan selenium.

Flaxseed juga bebas gluten, sehingga merupakan alternatif yang berharga jika anda alergi terhadap gandum atau menderita penyakit celiac.

Kandungan Flaxseed

Omega-3 asam lemak (Omega-3 fatty acid)
Flaxseed adalah sumber makanan alami yang mengandung asam lemak Omega 3 tertinggi di seluruh jenis makanan yang ada di muka bumi ini (15gr = 3gr omega 3) dan hanya perlu sekitar 1-2 sendok makan. Selain itu,kadar Omega 3 dalam flaxseed mengandung sekitar 15 kali lipat Omega 3 dibandingkan dengan ikan salmon, dan tidak berkolesterol karena berasal dari sumber nabati. Jika diteliti ikan salmon masih mengandung kolesterol dan lemak jenuh tinggi yang sangat tidak bersahabat dengan penderita asam urat, sedangkan flaxseed sangat rendah kadar lemak jenuhnya dan justru mencegah pembentukan Uric Acids yang menyebabkan asam urat pada persendian. Dari segi harga dan risiko, flaxseed tetap jauh lebih murah daripada ikan salmon. Flaxseed mengandung estrogen yang baik yang berfungsi untuk mencegah perkembangan sel KANSER PAYUDARA.
Lignan
Tidak hanya sampai disitu saja, Flaxseed juga mengandung “Lignan” (ZAT ANTI KANCER) yang lebih aktif 800 kali ganda daripada bawang putih dan mengandung serat 10 kali lipat daripada apel,pisang atau pir (1sdm = 3gr).
Sekitar 42% dari flaxseed adalah minyak, dan lebih dari 70% minyak tersebut adalah lemak polyunsaturated, alias lemak yang sehat. Selain itu, flaxseed juga mengandung 57% asam lemak omega-3 penting, ALA.

 

Berikut adalah 10 manfaat kesehatan dari biji rami atau flaxseed ini.

1. Menyehatkan Jantung – Flaxseed kaya lemak tak jenuh tunggal dan lemak tak jenuh ganda, termasuk asam lemak omega-3 yang penting untuk menjaga jantung Anda dalam kesehatan yang optimal.

Bukti menunjukkan bahwa orang yang makan diet kaya alpha-linolenic acid (asam lemak omega-3) cenderung sedikit mengalami serangan jantung fatal.

Biji rami juga membantu mengurangi penyakit jantung dan stroke dengan mengurangi penumpukan plak di arteri, dan peradangan yang dikenal dapat meningkatkan pengerasan pembuluh darah.

Anda dapat menyertakan serbuk flaxseed dalam diet Anda untuk jantung sehat.

2. Meringankan Gejala Menopause
Sebuah study tahun 2013 menemukan bahwa biji rami sangat efektif bagi wanita untuk melawan gejala menopause. Lignan dalam biji rami memiliki sifat estrogenik yang dapat membantu mengurangi hot flashes, gangguan suasana hati dan kekeringan vagina.

University of Maryland Medical Center menunjukkan bahwa perempuan yang mengambil 1 sendok makan biji rami 2 atau 3 kali per hari dapat mengobati gejala menopause. Flaxseed bahkan boleh membantu kitaran menstruasi agar teratur dan meningkatkan kesuburan.

3. Menurunkan Kolesterol Jahat
Asupan rutin dari biji rami dapat membantu mengurangi kolesterol jahat dari tubuh Anda. Sebuah study tahun 2010 yang diterbitkan di Nutrition Research menemukan bahwa mengkonsumsi 100 mg biji rami setiap hari efektif mengurangi kadar kolesterol darah dan juga menurunkan risiko penyakit hati pada lelaki berkolesterol tinggi.

Beberapa flavonoid yang ditemukan dalam biji rami membantu menurunkan low-density lipoprotein (LDL), atau kolesterol “jahat”, dan juga dapat mengurangi risiko penyakit jantung. Flaxseed juga mengandung serat larut yang membantu mencegah penyerapan kolesterol dalam tubuh.

Mengkonsumsi 2 sampai 4 sendok makan biji rami setiap hari dapat membantu menurunkan LDL Anda.

4. Menurunkan Berat Badan
Tiga komponen utama dalam biji rami  yang membantu penurunan berat badan yakni asam lemak essensial omega-3, serat dan lignan. Lemak sehat dan serat membantu menekan nafsu makan Anda dan membantu Anda tetap kenyang dalam waktu yang lama. Biji rami juga memiliki vitamin B, potasium, magnesium dan seng, yang penting dalam penurunan berat badan.

Ketika Anda merasa kelebihan berat badan, konsumsilah serbuk flaxseed daripada biji yang utuh. Taburkan pada salad, sup, yoghurt, smoothies, jus sayur atau campuran.

5. Mengurangi Risiko Kancer
Study yang diterajui oleh American Institute for Cancer Research menunjukkan ada hubungan antara risiko biji rami dan penurunan risiko kancer. Awalnya, ditemukan bahwa biji rami efektif melawan kancer payudara, tapi sekarang studi telah menemukan itu juga bermanfaat dalam memerangi prostat, ovarium dan kancer usus besar.

Tingginya tingkat lignan yang ditemukan dalam biji rami melindungi terhadap kancer payudara dengan menghalangi enzim yang terlibat dalam metabolisme hormon dan bertanggung jawab dalam  pertumbuhan dan penyebaran sel tumor. Biji rami dan minyak biji rami juga tinggi asam alpha-linolenic, asam lemak omega-3 yang bermanfaat terhadap kancer.

Anda boleh menambahkan serbuk flaxseed ke yoghurt atau smoothie. Juga, tambahkan minyak biji rami untuk salad Anda.

(Baca Juga: FLAXLICIOUS KOPIKOKO WITH FLAXEED THE SUPERFOOD

6. Menstabilkan Gula dalam Darah
Asupan harian biji rami dapat meningkatkan kadar gula dalam darah pada orang yang menderita diabetes tipe 2. Sebuah studi tahun 2007 yang diterbitkan dalam Public Library of Science One menemukan bahwa orang yang mengonsumsi biji rami yang dalam bentuk suplemen lignan selama 12 minggu memiliki penurunan kadar gula darah.

Biji rami juga mengandung alpha-linolenic acid, serta protein dan serat yang penting untuk mengendalikan gula darah tinggi. Mempertahankan tingkat gula darah normal, juga dapat mencegah komplikasi seperti gagal ginjal dan mengurangi risiko penyakit jantung.

Anda dapat berkonsultasi dengan doktor Anda dan mengambil biji rami bersama dengan obat-obatan untuk mengendalikan diabetes. Terus memantau kadar gula darah Anda untuk menghindari risiko hipoglikemia, atau gula darah rendah.

7. Melancarkan Pencernaan
Flaxseed tinggi serat yang sangat penting bagi sistem pencernaan yang sehat. Asama lemak omega-3 dalam biji rami juga melindungi lapisan saluran pencernaan dan membantu menjaga kesehatan pencernaan.

Plus, biji rami dan minyak biji rami bekerja sebagai pencahar alami dan dapat meringankan sembelit. Namun, ketika mengkonsumsi serbuk flaxseed, pastikan untuk minum air dengan jumlah cukup atau dapat menyebabkan efek samping.

Catatan: Orang yang menderita diare dan gangguan pencernaan kronis, seperti sindrom iritasi usus, penyakit Crohn, atau diverticulitis harus menghindari biji rami karena efek pencahar nya.

8. Membantu Detoksifikasi
Tujuan utama dari detoksifikasi tubuh adalah untuk memastikan racun berbahaya, kolesterol dan produk-produk limbah lainnya diproses oleh hati dan dieliminasi dengan benar. Flaxseed mengandung serat larut dan tidak larut yang sangat efektif dalam membilas racun dari saluran usus.

Biji rami juga sarat dengan asam lemak esensial, terutama asam lemak omega-3 yang penting bagi banyak fungsi pembersihan dan menjaga sistem kekebalan tubuh.

Anda dapat menggunakan flaxseed  baik serbuk maupun utuh untuk detoksifikasi. Rendam 1 sendok makan biji rami utuh dalam secangkir air semalam. Keesokan paginya, makan baik biji ini. Ulangi setiap hari selama 2 minggu.

9. Mengatasi Masalah Rambut
Flaxseed kaya akan asam lemak omega-3 yang menyehatkan folikel rambut untuk membuat mereka kuat dan sehat. Vitamin E dalam biji rami memberikan asupan nutrisi pada akar rambut, dan kulit kepala, membantu mengobati kerontokan rambut dan mencegah kebotakan.

10. Menyehatkan Kulit
Lemak sehat dan vitamin B dalam minyak biji rami dan biji rami bermanfaat bagi kulit. Flaxseed dapat membantu mengurangi kekeringan dan kulit yang mengelupas dan meningkatkan gejala jerawat, rosacea, eksim, alergi kulit dan sengatan matahari.

Campur minyak biji rami dengan beberapa tetes minyak esensial dan menggunakannya sebagai pelembab kulit alami. Juga, makan biji rami setiap hari untuk kulit sehat dan tampak lebih muda.

PERINGATAN

– Wanita hamil dan ibu menyusui mungkin harus menghindari flaxseed atau suplemen biji rami.
– Orang yang sedang mengkonsumsi obat pengencer darah, sebaiknya berkonsultasi dengan dokter sebelum mengambil biji rami untuk tujuan kesehatan karena dapat meningkatkan risiko perdarahan.
– Mereka yang menderita kancer prostat, trigliserida tinggi, hipotiroidisme, dan kondisi hormon-sensitif juga harus mengkonsumsi biji rami dengan hati-hati.
– Ketika menggunakan biji rami bersama dengan obat diabetes untuk menstabilkan kadar gula darah Anda, pastikan untuk memantau kadar gula darah Anda.
– Ketika mengambil biji rami untuk tujuan kesehatan, pastikan untuk minum banyak air juga.
– Jangan mengambil sejumlah besar biji rami karena dapat menyebabkan obstruksi usus.

{ 0 comments }

Testimoni Cereprove

by Hasny on November 8, 2016

TESTIMONI CEREPROVE: TENGOK MUKA AKAK2 NI YG BERJAYA SELEPAS 20 HARI MAKAN CEREPROVE…GERENTI!!!

belum cuba belum tahu. Rugi tak cuba sebab asalnya akak2 ni cuba dulu.
——————————————————————

1. Putihkan kulit 5x ganda dari sekarang
2. Jadikan kulit pinkish.
3. Jadikan kulit halus mulus dan segar berseri- seri.
4. Kulit jadi anjal.
5. Menyekat pembentukan pigmentasi elap pd kulit.
6. Melindungi kulit daripada pembentukan melanin yg berlebihan akibat trlalu trdedah kpd sinaran uv.
7. Merawat masalah jerawat dan jeragat.
8. Tona kulit jd sekata
9. Bintik2 hitam di muka menjadi pudar.
10. Bertindak sebagai anti penuaan, anti kedutan dan anti radang kulit.
11. Membantu mengurangkan alahan pada kulit.
.


testimoni-cereprove-5

testimoni-cereprove-3

testimoni-cereprove-2

testimoni-cereprove-6

testimoni-cereprove-1

testimoni-cereprove-4

cereprove-18

______________________________

cereprove-17

______________________

kebaikan cereprove

MEMPERKENALKAN produk CEREPROVE yang bakal membuatkan anda semua cantik, flawless, halus mulus dan putih pinkish.. putih pink tau bukan putih pucat!!.

Cereprove merupakan produk mencerah dan mencantikkan kulit seluruh badan hasil tindak balas hebat daripada bahan utama iaitu:

Aplephenon dan Cerepron-F. Cerepron-F adalah ektrak yis yang berkualiti tinggi daripada Jepun bertindak sebagai pengganti Glutathione kerana mengandungi L-Cysteine Peptide dan akan meransang Glutathione secara semulajadi dalam badan. Maka, dengan penghasilan Glutathione semulajadi yang terhasil menjadikan kulit lebih cepat putih dengan rona merah jambu. Bahan2 utama ini sememangnya popular di kalangan rakyat Jepun.

♥♥APA KEHEBATAN YANG DIBAWA OLEH CEREPROVE??♥♥

1. Mentransformkan tona warna kulit sehingga 5X lebih putih pinkish
2. Menjadikan kulit lebih mulus dan segar berseri-seri.
3. Menganjalkan kulit, mencerah dan gebu menawan.
4. kulit putih dengan rona merah jambu seluruh badan.
5. Mennyekat pembentukan pigmentasi gelap pada kulit
6. Melindungi kulit daripada pembentukan melanin yang berlebihan akibat terlalu terdedah kepada sinaran uv.
7. Merawat masalah jerawat dan jeragat dari dalam
8. Menyekatakan tona warna kulit
9. Memudarkan bintik-bintik hitam
10. Memelihara warna kulit daripada tompok-tompok gelap.
11. Bebas memerangkap aktiviti radikal dan antioksida
12. Bertindak hebat sebagai anti penuaan, anti kedutan dan anti radang kulit
13. Membantu mengurangkan alahan pada kulit
14. Mencerahkan kembali kulit selepas terkena sinaran UV dengan pantas
15. Melembutkan kulit umpama dilahirkan semula
16. Membantu menjaga dan mengawal paras kolesterol serta menstabilkan kandungan gula dalam darah

Kelebihan CEREPROVE

=> Mengelakkan dari sinaran uv (teknologi terbaru)
=> Boleh nampak kesan seawal 3Hari
=> Boleh mencerahkan Kulit dalam masa seminggu
=> Satu sachet sahaja dah cukup untuk melembutkan kulit muka
=> Kulit lembut bagai dilahirkan semula
=> Parut muka Hilang dalam masa seminggu
=> Makan sekali dah cukup Untuk bantu mengaktifkan colagen dalam badan
=> Menyekatakan tona warna kulit
=> Menjadi agent awet muda
=> Termurah dikalangan produk putih yang lain
=> Berkesan menghalang pembentukan “MELANIN”

____________________

cereprove-15

_____________

cereprove-18

______________

LIKE PAGE: CEREPROVE WHITENING

______________

KLIK UNTUK CARA PEMBELIAN 

{ 0 comments }

Cereprove

by Hasny on October 25, 2016

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum

MEMPERKENALKAN produk CEREPROVE yang bakal membuatkan anda semua cantik, flawless, halus mulus dan putih pinkish.. putih pink tau bukan putih pucat!!.

Cereprove merupakan produk mencerah dan mencantikkan kulit seluruh badan hasil tindak balas hebat daripada bahan utama iaitu:

Aplephenon dan Cerepron-F. Cerepron-F adalah ektrak yis yang berkualiti tinggi daripada Jepun bertindak sebagai pengganti Glutathione kerana mengandungi L-Cysteine Peptide dan akan meransang Glutathione secara semulajadi dalam badan. Maka, dengan penghasilan Glutathione semulajadi yang terhasil menjadikan kulit lebih cepat putih dengan rona merah jambu. Bahan2 utama ini sememangnya popular di kalangan rakyat Jepun.

♥♥APA KEHEBATAN YANG DIBAWA OLEH CEREPROVE??♥♥

1. Mentransformkan tona warna kulit sehingga 5X lebih putih pinkish
2. Menjadikan kulit lebih mulus dan segar berseri-seri.
3. Menganjalkan kulit, mencerah dan gebu menawan.
4. kulit putih dengan rona merah jambu seluruh badan.
5. Mennyekat pembentukan pigmentasi gelap pada kulit
6. Melindungi kulit daripada pembentukan melanin yang berlebihan akibat terlalu terdedah kepada sinaran uv.
7. Merawat masalah jerawat dan jeragat dari dalam
8. Menyekatakan tona warna kulit
9. Memudarkan bintik-bintik hitam
10. Memelihara warna kulit daripada tompok-tompok gelap.
11. Bebas memerangkap aktiviti radikal dan antioksida
12. Bertindak hebat sebagai anti penuaan, anti kedutan dan anti radang kulit
13. Membantu mengurangkan alahan pada kulit
14. Mencerahkan kembali kulit selepas terkena sinaran UV dengan pantas
15. Melembutkan kulit umpama dilahirkan semula
16. Membantu menjaga dan mengawal paras kolesterol serta menstabilkan kandungan gula dalam darah

 

cereprove-5
Kelebihan CEREPROVE

=> Mengelakkan dari sinaran uv (teknologi terbaru)
=> Boleh nampak kesan seawal 3Hari
=> Boleh mencerahkan Kulit dalam masa seminggu
=> Satu sachet sahaja dah cukup untuk melembutkan kulit muka
=> Kulit lembut bagai dilahirkan semula
=> Parut muka Hilang dalam masa seminggu
=> Makan sekali dah cukup Untuk bantu mengaktifkan colagen dalam badan
=> Menyekatakan tona warna kulit
=> Menjadi agent awet muda
=> Termurah dikalangan produk putih yang lain
=> Berkesan menghalang pembentukan “MELANIN”

———–

Gabungan Cerepron-F + Apple extract + Vitamin C + Lemon +  buat kulit makin Gebu-Gebas !

cereprove-ingredient-2-tile

PROMOSI HARGA PENGENALAN!! Jangan lepas peluang grab cepat2.. ada diskaun HEBAT nak bagi ni…
.
Whatsapps kod “CEREPROVE DISCOUNT” ke 0192192668
Whatsapps kod “CEREPROVE DISCOUNT” ke 0192192668
Whatsapps kod “CEREPROVE DISCOUNT” ke 0192192668

{ 0 comments }

MNK Magic Booster

by Hasny on August 22, 2016

Assalamualaikum
Memperkenalkan kpd anda satu produk yg bakal mencipta kelainan SEPANTAS PENYERAPAN. Satu – satunya  produk yg mampu menegangkan kulit secara serta-merta dan secara berkekalan! [click to continue…]

{ 0 comments }

Slimmewhite testimoni

by Hasny on June 2, 2016

SUPPLEMENT PALING BERKESAN UNTUK ANDA YANG INGIN TURUNKAN BERAT BADAN DAN BERKULIT PUTIH

.
“Saya dah cuba macam2 untuk k.u.r.u.s dan cantik. Dah beribu duit habis. Tertekan betul. Sampaila satu hari saya nampak iklan slimmewhite kat tv3. Mula2 ragu2 jugak sebab dah mcm2 gak sy try,,dr yg murah smpi mahal. Tapi lepas tgk testimoni akhirnya sy TERBELI jugak. sedap plak rasanya”.
.
“Selepas habis sebotol saya macam tak percaya dengan perubahan yang saya dapat. Saya Berjaya tukar size yg dulunya 3xl tapi sekarang size M. Bukan itu shj malah kulit makin flawless. sekarang saya lebih berkeyakinan dan tampil anggun bila nak keluar rumah. Terimakasih pada SW” FARA, Kuala Lumpur.

slimmewhite testimoni 3

~~~~~~~~

slimmewhite testimoni 2

~~~~~~~~

slimmewhite testimoni 1

~~~~~~~~~~~~slimmewhite testimoni

~~~~~~~~~~~

slimmewhite testimoni 4

~~~~~~~~~

slimmewhite testimoni lelaki

~~~~~~~~~

testimoni slimmewhite

 

 

 

 

 

LIHAT KOLEKSI TESTIMONIAL

KLIK DISINI >> TESTIMONI SLIMMEWHITE

.
============================
KELEBIHAN JUS SW SLIMMEWHITE
============================
.
()PERTAMA DI ASIA. Gabungan Garcinia Cambogia dan Gluthation. Satu2nye jus yg boleh beri kesan 2 dlm 1 iaitu utk kurus dan putih.
.
()100% HERBA. Tiada bahan terlarang di dalam jus sw slimmewhite. so anda x perlu risau sbb xde kesan sampingan.
.
()PRODUK MUSLIM. Dikilangkan dari kilang bertaraf GMP dan Muslim. So anda x perlu risau sbb produk dijamin bersih dan halal.
.
()JUS THORBAEK DAN BERKESAN. Bakar lemak sampai 6x, detox 4x, halang karbo dan gula berlebihan, kurangkan selera makan. Anda boleh rasakan kesan seawal hari ke3.
.
()BAIK UTK KESIHATAN. Melancarkan peredaran darah, tingkatkan metabolisma bdn, tambah tenaga tambahan. Anda akan sentiasa dalam keadaan bertenaga dan sihat.
.
()MUDAH MINUM X PERLU BANCUH. Mudah sgt sbb minum terus dari botol tanpa perlu bancuh dgn Cup sukatan yang disediakan. Anda x perlu la bawa shaker ke sudu ke lagi
lepas ni.

()SENANG DIBAWA. Botol yang elegen yang mudah dibawa kemana2. Mudah la nak travel ke mana2 tanpa perlu risau produk tertinggal. sbb anda boleh bawa kemana saja.

()KKM APPROVED. No ruj KKM 210915/08/304. Dah x perlu risau tenang kkm.

()HARGA MURAH. Antara jus pembakar lemak dan putihkan kulit termurah dipasaran. Anda x perlu membazir dah pasni sbb x perlu beli produk2 berasingan. sbb Jus SW ni 2
dalam 1.

()UNTUK LELAKI DAN PEREMPUAN. Sangat sesuai untuk lelaki dan perempuan. So Asben n wife bleh la minum untuk kurus dan putih sesame..!

.
Tawaran HEBAT untuk wassup sahaja

WHATSUPP >> +6012-7130120
WHATSUPP >> +6012-7130120
WHATSUPP >> +6012-7130120

PSSS: NAK TAU LEBIH DETAIL? —> KLIK SINI <—-

{ 0 comments }

7 tanda toksin berlebihan

by Hasny on May 17, 2016

Ketahui 7 Tanda toksin berlebihan dalam tubuh

~~~~~~

eve fiber 6

~~~~~

punca-toksin

~~~~~~

toksin

~~~~~~

toksin-penyebab-gemuk

1. Selalu keletihan

Walaupun dah berehat panjang dan tidur secukupnya tapi masih rasa letih. Buat kerja sikit dah letih.

2. Berat badan susah nak turun

Saya tau bukanlah mudah nak turunkan berat badan, tetapi jika anda dah bersenam setiap hari, mengurangkan kalori daripada pemakanan dan ambil suplemen untuk turunkan berat tetapi berat masih tak turun-turun juga..

Sukar menurunkan berat badan adalah tanda terbesar tubuh anda sebenarnya dipenuhi toksin sehinggakan apa sahaja ubat, supplemen mahupun senaman masih tidak mampu menurunkan berat badan anda..

3. Nafas berbau

Mungkin dah puas anda berus dan berus gigi anda, mengunyah gula-gula getah, berkumur dengan ubat kumur, namun masih tidak boleh menghilangkan bau nafas.

Nafas berbau sering dikaitkan dengan masalah penghadaman, tetapi ia juga bermakna hati anda sudah tidak mampu untuk menghapuskan terlalu banyak toksin dalam badan anda. Sehinggakan bau nafas yang busuk itu tetap kembali.

Tak hairanlah jika rakan-rakan dah mula menjauhi anda kerana nafas anda yang berbau..Kasihan pasangan anda jika mereka terpaksa menahan bau nafas anda. Oh ya..badan berbau juga merupakan tanda anda ada masalah toksin dalam badan.

4. Sembelit

Apabila kita sembelit, najis dan toksin dalam tubuh tidak dapat dikeluarkan sebaiknya. Akhirnya terkumpullah semua toksin yang boleh memberi kesan negatif badan kita. Selain sakit perut, sembelit juga boleh menyebabkan sakit kepala, sakit-sakit badan, dan keletihan.

Kenapa boleh sembelit jika toksin berlebihan? Ia mungkin berpunca daripada masalah penghadaman makanan yang anda ambil juga.. Makanan proses sukar dihadam dengan baik kerana bercampur dengan bahan kimia dan pengawet untuk mengekalkan kesegaran dan ketahanannya.

Malangnya, makanan proses inilah yang menyebabkan masalah penghadaman sehingga menyebabkan masalah sembelit pula. Bayangkan berapa lama anda telah mengambil makanan proses ini sepanjang hidup anda tanpa disedari. Anda juga berasa sembelit semakin kerap?? Boleh jadi inilah puncanya.

5. Sensitif pada bauan

Orang yang mempunyai toksin yang tinggi dalam tubuh selalunya akan bertindakbalas dengan bauan..terutamanya bau wangi… Tindakbalas yang macamana??

Anda mungkin mengalami pening, sakit kepala atau sakit perut apabila tercium bauan yang kuat..

Itu juga salah satu tanda anda mungkin mempunyai toksin yang banyak dalam tubuh kerana bereaksi dengan bauan daripada bahan kimia…Ini bermakna anda juga PERLUKAN DETOKS..

6. Sakit kepala

Jika anda mengalami sakit kepala selalu..berkemungkinan besar racun toksin telah terlalu banyak dalam tubuh anda hingga mengganggu peredaran darah anda dan menyebabkan sakit kepala.

7. Reaksi Kulit

Jerawat, ruam, bisul dan masalah kulit yang lain menunjukkan anda ada masalah toksin berlebihan. Jerawat, khususnya, boleh dikaitkan dengan racun dalam makanan yang diambil atau penggunaan produk penjagaan kulit.

Ruam dan gatal-gatal pada kulit pula adalah tanda tubuh cuba menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.

Mata menjadi merah atau bengkak juga menunjukkan hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Ia juga menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.

Mata bengkak dan ekzema atau psoriasis juga boleh menjadi tanda-tanda bahawa anda mempunyai paras toksik yang tinggi dalam tubuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 0 comments }