Glutacaps baru

by Hasny on March 30, 2016

Glutacaps memang terbaik.. testimoni glutacaps pun beribu tau. 

Glutacaps Kapsul Putihkan Kulit – Mencerahkan Kulit Rata Seluruh Badan, Selamat Digunakan & Amat Berkesan!

Ingin Putihkan Kulit? Glutacaps Ialah Produk Putihkan Kulit Yang Anda Cari Selama Ini!

  • Bertindak Memutihkan Kulit Seluruh Badan Secara Rata
  • Melembapkan Kulit (Mengatasi Masalah Kulit Kering)
  • Membantu Menghilangkan Masalah Jerawat
  • Selamat Digunakan, Tiada Bahan Merbahaya.
  • Diformulasi Dengan Kandungan Berkualiti TInggi
  • Mudah Dimakan. Mudah Dibawa Ke Mana Sahaja

 

Glutacaps baru

 

glutacapsputih

“DULU KUSAM. JERAWAT. BEKAS JERAWAT SEMUA ADA.. BERMINYAK PULAK TU.. SEKARANG WOW.. DAH MACAM MODEL TUDUNG DAH!!”
BANYAK LAGI TESTIMONI GLUTACAPS.. NAK TENGOK YANG LATEST? LIKE PAGE NI: GLUTACAPS RAHSIA KECANTIKAN

Tak perlu belanja beribu ribu untuk dapatkan kulit yang cantik..tak perlu takut dengan kesan produk,,kerana produk kami dijamin selamat 100%
.
FUNGSI GLUTACAPS
.
✔ Kulit Bertambah Putih & Glowing
✔ Mengecutkan Jerawat & Memudarkan parut jerawat
✔ ️Menegangkan Kulit Muka
✔ Meratakan tona warna kulit
✔ Menghilangkan Pigmentasi
✔ ️Membekalkan kadar kandungan air jadi kulit kelihatan lembap
✔ ️Pencerahan kulit satu badan
✔ Menghilangkan garis-garis halus di wajah
✔ Bersifat Antioxidant
✔ 100% original & mendapat kekulusan KKM
✔ Lihat lebih banyak testimoni di page album
✔ Diluluskan KKM (MAL15065008NC)
.
Fast respond pls whatsap 0192192668 harga promosi menanti anda!

{ 0 comments }

Eve Fiber

by Hasny on March 29, 2016

Eve Fiber adalah diet serat yang paling tinggi dan terbaik di pasaran.  EVE FIBER menyelesaikan masalah penghadaman, toksin, sembelit, selulit, perut buncit seterusnya membantu penyerapan nutrient menjadi lebih baik.

IMG-20160329-WA0008

~~~~~~~~~

Kebaikan E.V.E Fiber
. Minuman diet serat E.V.E ialah minuman serat paling tinggi dan minuman serat kesihatan terbaik.
. Membersihkan pengumpulan toksik dan logam berat di dalam tubuh.
. Menjana lebih tenaga dan menjadikan kesihatan lebih baik.
. Meningkatkan penghadaman serta metabolism.
. Mengurang kembung perut dan gas serta mempertingkatkan pengurangan berat badan.
. Membersihkan parasit, cacing dan telur-telurnya.
. Meningkatkan keupayaan tubuh untuk menyerap nutrisi dari makanan.
. Mengurangkan kesakitan dan membina sistem imunisasi yang kuat.

~~~~~~~~~~

Kelebihan EVE fiber:

  • ~ pembersih dalaman kolon yang terbaik dan boleh membersihkan badan anda dari logam-logam berat dan toksin-toksin yang boleh
  • ~ menyebabkan kurang aktif/ kemalasan, sakit kepala dan juga migrain.
  • ~ mengurangkan tekanan, mendapat tidur yang baik dan lebih bertenaga, anda akan berasa segar sepanjang hari.
  • ~ membersihkan sisa-sisa toksin dalam badan yang menyebabkan anda hilang motivasi dan tenaga.
  • ~ membantu mengimbangi, iaitu dengan membersihkan kolon untuk memberi laluan kepada makanan seterusnya diserat nutrisi-nutrisinya.
  • ~ benjolan perut berkurangan dengan cepat.
  • ~ dengan memulihkan sistem penghadaman seterusnya melancarkan pencernaan, nafas berbau yang dikaitkan dengan usus bertoksik akan hilang
  • ~ apabila sistem penghadaman semakin pulih.
  • ~ menyahkan toksin dan memulihkan sistem pertahanan badan secara semulajadi dan anda akan lihat keserlahan kesihatan kulit anda.

~~~~~~~~~~~

eve fiber 10

E.V.E Fiber mengandungi

. Psyllium husk
. Serat larut
. Fructooligosaccharides
. Serat oat
. Serbuk Gandum
. Serbuk Strawberry
. Ekstrak teh hijau
. Serbuk bit merah
. Asid sitrik
. Klorofil

~~~~~~~~~~~~~~~

Cara Pengambilan E.V.E Fiber

. Pengambilan sekali sehari sahaja.
. Waktu yang sesuai sama ada sebelum makan tengahari atau sebelum makan malam atau sebelum tidur.
. Bancuh dengan air masak biasa sebanyak 200ml, goncang dan minum.

Nota:
. Banyakkan minum air putih (paling kurang 3 liter sehari).
. Gunakan tanpa Was-was.
. 100% Formulated for Beauty, Health and Care.
. 15 sachet dalam 1 kotak.

HOTLINE: 0192192668

~~~~~~~~~~~~

JOM KLIK SINI.. AWAS!!!!! KETAHUI 7 TANDA TOKSIN BERLEBIHAN DALAM BADAN ANDA

TAHUKAH ANDA APAKAH MAKNA DETOKS? NAK TAHU? KLIK SINI!!

~~~~~~~~~~~~

============================
FUNGSI E.V.E FIBER
============================

✔Membersihkan pengumpulan toksik dan logam berat untuk lebih tenaga dan kesihatan yang lebih baik.
✔Meningkatkan penghadaman serta metabolisma,
✔mengurangkan kembung dan gas.
✔Mempertingkatkan pengurangan berat badan.
✔Membersihkan parasit, cacing dan telur-telurnya.
✔Membina sistem imunasi yang kuat.
✔Meningkatkan keupayaan badan untuk menyerap nutrisi dari makanan.

Tidak perlu fikir lagi untuk mendapatkan kesihatan dan kecantikan tubuh badan.

Sila PM/Whatapps (0192192668)

============================
KEISTIMEWAAN EVE FIBER
============================
.
* Pilihan yang amat baik untuk mengekalkan kesihatan, membantu menguatkan sistem imun dan melancarkan sistem penghadaman
.
* Membantu meningkatkan penyerapan nutrien oleh sel-sel. Ini bermakna tubuh anda akan menerima lebih banyak khasiat daripada makanan dan penokok diet yang anda ambil dan meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan anda.
.
* Membantu menyahtoksik tubuh dan mengurangkan beban terhadap sistem pencernaan. Ia membersihkan usus kecil, melancarkan pembuangan najis dan mengurangkan mikroorganisma yang tidak baik seperti kulat, cacing, parasit. Kulit anda akan menjadi lebih baik dan berseri apabila proses penyahtoksikan berjalan dengan lancar.
.
* Sistem pencernaan yang sihat mengurangkan beban hati dan dengan demikian membolehkannya memetabolismekan lemak dengan lebih efisien untuk membebaskan lebih banyak tenaga. Dengan itu, dapat mengurangkan simpanan lemak dan membantu mengawalkan berat badan.
.
* Memberikan tindakan 2-dalam-1 iaitu menyahtoksik dan mencergaskan dengan serentak.
.
* Membantu meningkatkan kebolehan penyembuhan sistematik badan dan dengan demikian mengurangkan penyakit yang terjadi akibat keupayaan penyahtoksikan dan penyerapan nutrien yang kurang baik.
.
Jadi pastikan usus anda bersih supaya kesihatan anda terhindar dari penyakit.
.
Jom cuci usus kita..

evefiber 5

Nak tau detail? whatsap kak hasny sekarang: 0192192668

{ 0 comments }

Testimoni Glutacaps

by Hasny on June 17, 2015

TESTIMONI GLUTACAPS : DULU KUSAM,KINI CUN MELECUN!!

“MUJARAB BETUL MACAM KLOROX PUTIHKAN BAJU”

glutacapsputih

“Tak sangka GLUTACAPS ni dah macam klorox, kulit muka dan seluruh badan semakin putih dan licin hanya dalam masa 3 hari je.Muka dengan badan dulu gelap dan banyak bekas jerawat, tapi sekarang dah PUTIH BERSIH mcm klorox memutih dan bersihkan baju kotor!”

Dulu kusam,kini cun melecun uolls!!

Tak perlu habis beribu-ribu ringgit untuk putih macam artis Korea tu.Jom cuba Glutacaps,pasti uolss puashati.Hasil maksimum,cuba sampai 3 bulan ye uollss.Baru gempak!

Apa yang boleh anda dapat dari Glutacaps

1) Memutihkan satu badan

2) Melembutkan kulit Badan

3) Memutihkan muka dalam masa 3Hari sahaja

4) Menghilangkan Jerawat

5) Menghilangkan Jeragat

6) Menghilangkan parut degil dan lama

7) Membuatkan anda sangat menyesal kerana tidak ambil dari dulu lagi

8) Membuat kawan2 anda puji anda semakin putih

9) Membuat anda bangga dengan diri anda

Glutacaps hebat sangat kerana

=> Mengunakan gluta 100%

=> mempunyai 1000mg setiap kapsul

=> Mengaktifkan Colagen dalam badan dalam masa 2jam selepas makan

=> Mengunakan bahan aktif gluta original 100%

Whatsapp GC  KE 019-2192668 Untuk stok harga diskaun
Whatsapp GC  KE 019-2192668 Untuk dapatkan free Pos

Whatsapp GC KE 019-2192668 Untuk harga tanpa GST

{ 0 comments }

glutacaps

by Hasny on June 8, 2015

GLUTACAPS 500MG

Glutacaps Kapsul Putihkan Kulit – Mencerahkan Kulit Rata Seluruh Badan, Selamat Digunakan & Amat Berkesan!

Ingin Putihkan Kulit? Glutacaps Ialah Produk Putihkan Kulit Yang Anda Cari Selama Ini!

  • Bertindak Memutihkan Kulit Seluruh Badan Secara Rata
  • Melembapkan Kulit (Mengatasi Masalah Kulit Kering)
  • Membantu Menghilangkan Masalah Jerawat
  • Selamat Digunakan, Tiada Bahan Merbahaya.
  • Diformulasi Dengan Kandungan Berkualiti TInggi
  • Mudah Dimakan. Mudah Dibawa Ke Mana Sahaja.

GLUTACAPS PUTIH2

glutacap2

GLUTACAPS15

glutacaps testimoni2

SEBULAN DAH CANTIK HANYA DENGAN GLUTACAPS.. ERMM TAK JELES KE HEHE

 

glutacaps putrajaya2

“DULU KUSAM. JERAWAT. BEKAS JERAWAT SEMUA ADA.. BERMINYAK PULAK TU.. SEKARANG WOW.. DAH MACAM MODEL TUDUNG DAH!!”
BANYAK LAGI TESTIMONI GLUTACAPS.. NAK TENGOK YANG LATEST? LIKE PAGE NI: GLUTACAPS RAHSIA KECANTIKAN
Harga Glutacaps®
Normal price : RM 139
postage +RM7 (semenanjung)
postage + RM9 (sabah sarawak)

PROMOSI 30 ORG TERAWAL —->RM 130 SM FREE POSTAGE

 

Info glutacaps:

Gluta caps® ni yg pertama paling banyak ingridient dlm malaysia. 500mg 1kapsul. sbb tu kesan cpt. dlm masa 12jam bdn kita perlukan lebih 500mg gluta utk pemutihan badan. jadi ngam2 utk sehari.. kalau nk kesan cpt lagi mkn 2 biji..

 

Dgn penggunaan bahan aktif gluta original dr tumbuhan ni akan membantu bukan shj mengurangkan jerawat. dia juga dpt bantu pudarkn jerawat. n slowly bdn juga akan memutih secara automatik. awak mesti dh lali dgn produk2 putih yg lain kan? sebab kebanyakkan produk hanya letak bahan putih tu skit je, serbuk yg lain tu tepung jagung je nk nmpk berat dan bnyk. dan sebab tu kita bawak gluta gred A ni.. sebelum kita launch mmg kita uji dlm lab berkali2. dh dpt formula yg betul tally dgn analog graf formula barulah kita masukkan dlm kapsul. sebab tu kita yakin sgt kesan Glutacaps® seawal 3 hari. sebab kita import material yg kualiti shj. sebab tu kita tambah dgn material mcm “hyluronic acid” (supaya lebih flawless) dan “Vitamin C original” utk bantu kurangkan jerawat, jeragat dan parut.. bahan aktif ni utk bantu lg proses pemutihan kulit. 

 
 Apa beza putih, cerah dan berseri? putih shj muka akan nampak pucat. tp bila awk putih, cerah dan berseri? baru la putih tu betul betul naik kan? putih kemreh merahan..mcm org baru kahwin.. muka putih berseri.. haa mcm tu la. heh. 
 
 Apa yg u akan dpt dgn Glutacaps® 
✔ 1 hari untuk rasa kulit semakin lembap 
✔ 3 hari untuk lihat jerawat kecut 
✔ 7 hari kulit semakin glow dan putih berseri 
✔ 14 hari tangan leher bdn dan kaki lebih cerah 
✔ 28 hari lahir kulit beby terpancar seluruh bdn.. muka, tgn dan bdn akan lebih putih kemerah-merahan. 
 
 Bertindak sekarang! sebelum harga naik. skrg dh tau kenapa gluta, HA dan Vit C ori bagus kan? tggu apa lagi mana ada produk yg mcm Glutacaps® dkt malaysia ni..gabung 3 sekali gus!

PENCERAHAN SATU BADAN
GLUTA CAPS 500MG PLUS….
KENALI BAHAN BAHAN GLUTACAPS 500MG PLUS..:
✅GLUTATHION
✅HA
✅VIT C
==============================================
Nak Order >> sms/whatsapp (GC22) 0192192668
PM kami disini >>–> https://www.facebook.com/messages/r.kecantikan
==============================================
Jom cantik dan putih gebus dengan Glutacaps500mgplus
Nak putih tapi takut nak ambik suntikkan PENCERAH??
Anda boleh mencuba GLUTACAPS kerana kesannya umpama anda ambik suntikkan…GLUTA memang digunakan utk pencerahan kulit kalau di negara Thailand boleh dikatakan semua rakyatnya mengamalkan pengambilan secara pemakan dan suntikkan itu sudah menjadi kebiasaan bagi mereka sebab itu kulit mereka lebih putih gebu dan cantik…GLUTA MEMANG DAH TERBUKTI SELAMAT DAN BERKESAN UTK PENCERAHAN ..
Kadar yg disyorkan utk pencerahan..

1000-2000mg utk proses pemutihan 


500mg utk proses detox


GLUTACAPS500MGPLUS ….
✅Kulit bertambah putih dan glowing
✅Pigmentasi hilang
✅Meratakan tona warna kulit
✅Mengecutkan jerawat
✅Memudarkan parut jerawat
✅Menegangkan kulit
✅ANTIOXIDAN
✅Merawat katarak dan glukoma
✅Membekalkan kadar kandungan air ini menyebabkan kulit tegang
✅Menghilangkan garis garis halus diwajah
✅Mengekalkan kelembapan kulit
✅Mengalakkan SISTESIS kolegen dalam badan
✅Pencerahan kulit utk satu badan

Nak Order >> sms/whatsapp (GC22) 0192192668
PM kami disini >>–> https://www.facebook.com/messages/r.kecantikan

{ 0 comments }

Glutacaps hilangkan jeragat

by Hasny on June 2, 2015

HILANG SEGALA MASALAH JERAGAT.

“sepupu perasan pula jeragat dah pudar sikit
dulu hitam pekat..somi pun perasan muka lain”

Kelebihan Glutacaps:

1) Memutihkan satu badan
2) Melembutkan kulit Badan
3) Memutihkan muka dalam masa 3Hari sahaja
4) Menghilangkan Jerawat
5) Menghilangkan Jeragat
6) Parut muka Hilang dalam masa seminggu
7) Makan sekali dah cukup Untuk bantu mengaktifkan colagen dan gluta dalam badan
8) Menyekatakan tona warna kulit
9) Menjadi agent awet muda
10) Termurah dikalangan produk putih yang lain
11) Memerahkan bibir semulajadi

Nak harga diskaun?? whatsapp skarang!!
Whatapp “GC22” KE 019-2192668 Untuk stok harga diskaun

glutacaps putrajaya2

JOM TRY GLUTACAPS
* Bertindak Memutihkan Kulit Seluruh Badan Secara Rata
* Melembapkan Kulit (Mengatasi Masalah Kulit Kering)
* Membantu Menghilangkan Masalah Jerawat
* Selamat Digunakan, Tiada Bahan Merbahaya
* Diformulasi Dengan Kandungan Berkualiti TInggi

* Mudah Dimakan. Mudah Dibawa Ke Mana Sahaja

Apa beza putih, cerah dan berseri? putih shj muka akan nampak pucat. tp bila awk putih, cerah dan berseri? baru la putih tu betul betul naik kan? putih kemerah merahan..mcm org baru kahwin.. muka putih berseri.. haa mcm tu la 🙂

Apa yg anda akan dpt dgn Glutacaps
✔ 1 hari untuk rasa kulit semakin lembap
✔ 3 hari untuk lihat jerawat kecut
✔ 7 hari kulit semakin glow dan putih berseri
✔ 14 hari tangan leher bdn dan kaki lebih cerah
✔ 28 hari lahir kulit beby terpancar seluruh bdn.. muka, tgn dan bdn akan lebih putih kemerah-merahan

Bertindak sekarang! sebelum harga naik. skrg dh tau kenapa gluta, HA dan Vit C ori bagus kan? tggu apa lagi mana ada produk yg mcm Glutacaps® dkt malaysia ni..gabung 3 sekali gus!

PENCERAHAN SATU BADAN

GLUTA CAPS 500MG PLUS…

KENALI BAHAN BAHAN GLUTACAPS 500MG PLUS..:
✅GLUTATHION
✅HA
✅VIT C

=================================================
Nak Order >> sms/whatsapp (GC22) 0192192668
PM kami disini >>–> https://www.facebook.com/messages/r.kecantikan
=================================================

KLIK UNTUK TESTIMONI

{ 0 comments }

glutacaps testimoni

by Hasny on May 23, 2015

Assalamualaikum..
Harini I nak update lagi testimoni glutacaps. Memang terbaik glutacaps ni.
First kasi settle jerawat.. parut jerawat semua dh hilang.. tinggal nk putih je.

 

glutacaps testimoni1
glutacaps testimoni2
JOM TRY GLUTACAPS
* Bertindak Memutihkan Kulit Seluruh Badan Secara Rata

* Melembapkan Kulit (Mengatasi Masalah Kulit Kering)

* Membantu Menghilangkan Masalah Jerawat

* Selamat Digunakan, Tiada Bahan Merbahaya.

* Diformulasi Dengan Kandungan Berkualiti TInggi

* Mudah Dimakan. Mudah Dibawa Ke Mana Sahaja.

Apa beza putih, cerah dan berseri? putih shj muka akan nampak pucat. tp bila awk putih, cerah dan berseri? baru la putih tu betul betul naik kan? putih kemerah merahan..mcm org baru kahwin.. muka putih berseri.. haa mcm tu la. heh. 
 
 Apa yg u akan dpt dgn Glutacaps® 
✔ 1 hari untuk rasa kulit semakin lembap 
✔ 3 hari untuk lihat jerawat kecut 
✔ 7 hari kulit semakin glow dan putih berseri 
✔ 14 hari tangan leher bdn dan kaki lebih cerah 
✔ 28 hari lahir kulit beby terpancar seluruh bdn.. muka, tgn dan bdn akan lebih putih kemerah-merahan. 
 
Bertindak sekarang! sebelum harga naik. skrg dh tau kenapa gluta, HA dan Vit C ori bagus kan? tggu apa lagi mana ada produk yg mcm Glutacaps® dkt malaysia ni..gabung 3 sekali gus!

PENCERAHAN SATU BADAN

GLUTA CAPS 500MG PLUS….
KENALI BAHAN BAHAN GLUTACAPS 500MG PLUS..:
✅GLUTATHION
✅HA
✅VIT C
=======================================
Nak Order >> sms/whatsapp (GC) 0192192668
PM kami disini >>–> https://www.facebook.com/messages/r.kecantikan
=======================================
Jom cantik dan putih gebus dengan Glutacaps 500mg plus
Nak putih tapi takut nak ambik suntikkan PENCERAH??
Anda boleh mencuba GLUTACAPS kerana kesannya umpama anda ambik suntikkan…GLUTA memang digunakan utk pencerahan kulit kalau di negara Thailand boleh dikatakan semua rakyatnya mengamalkan pengambilan secara pemakan dan suntikkan itu sudah menjadi kebiasaan bagi mereka sebab itu kulit mereka lebih putih gebu dan cantik…GLUTA MEMANG DAH TERBUKTI SELAMAT DAN BERKESAN UTK PENCERAHAN ..
Kadar yg disyorkan utk pencerahan..

1000-2000mg utk proses pemutihan 


500mg utk proses detox


GLUTACAPS 500MG PLUS ….

✅Kulit bertambah putih dan glowing
✅Pigmentasi hilang
✅Meratakan tona warna kulit
✅Mengecutkan jerawat
✅Memudarkan parut jerawat
✅Menegangkan kulit
✅ANTIOXIDAN
✅Merawat katarak dan glukoma
✅Membekalkan kadar kandungan air ini menyebabkan kulit tegang
✅Menghilangkan garis garis halus diwajah
✅Mengekalkan kelembapan kulit
✅Mengalakkan SISTESIS kolegen dalam badan
✅Pencerahan kulit utk satu badan
CARA PENGAMBILAN GLUTACAPS .:
1 KAPSUL 30MINIT SEBELUM MAKAN
DAN KALAU NAK KESAN YG LAGI CEPAT
AMBIL 2 KAPSUL 1 PAGI DAN 1 PETANG 30 MINIT SEBELUM MAKAN
DAN PASTIKAN MINUM AIR KOSONG SEKURANG KURANG NYA 3 LITER
Nak Order >> sms/whatsapp (GC) 0192192668
Atau LIKE page dan PM kami disini >>–> https://www.facebook.com/messages/r.kecantikan

{ 0 comments }

10 gejala PMS

by Hasny on May 6, 2015

Nafsu makan tiba-tiba bertambah dan jadi mudah marah? Itu pertanda Anda sedang mengalami PMS atau Pre-menstrual Syndrome (PMS). Ini adalah sekumpulan gejala fisik dan emosional yang kerap muncul menjelang periode menstruasi. Meski demikian, gejala PMS berbeda antara wanita satu dengan lainnya. Nah ladies, berikut adalah gejala PMS yang umum terjadi sebelum period menstruasi.

senggugut

1. Vagina kering

Keluar cairan putih sebelum menstruasi itu sangat normal. Namun, beberapa wanita tidak mengalami hal itu, melainkan menderita kekeringan vagina. Hal ini kerap mengakibatkan rasa sakit ketika bercinta.

2. Sekresi serviks

Kebanyakan wanita akan mendapatkan sekresi serviks yang berupa cairan seperti susu berwarna putih yang biasanya terjadi satu atau dua hari sebelum menstruasi.

3. Sakit punggung

Kram menstruasi akan dirasakan sebelum menstruasi dimulai. Wanita akan merasakan rasa nyeri di beberapa bagian tubuh, termasuk punggung, paha dalam dan perut.

4. Payudara terasa lebih lembut

Ini adalah salah satu dari tanda-tanda umum menjelang menstruasi. Payudara menjadi terasa lembut dan terkadang berat sebelum menstruasi.

5. Nyeri pada payudara

Banyak wanita yang mengeluhkan rasa nyeri pada payudara mereka menjelang menstruasi. Bahkan, tekanan lembut pada payudara bisa menimbulkan rasa sakit yang luar biasa.

6. Sakit kepala

Sebelum menstruasi, sebagian wanita merasakan rasa sakit di kepala dan rasa malas yang muncul begitu saja. Itu tentu terjadi secara alami.

7. Merasa haus

Para wanita akan mengalami retensi air beberapa hari sebelum periode menstruasi mereka datang. Perbanyak minum air untuk menghindari dehidrasi atau kekurangan cairan tubuh.

8. Ngidam

Ngidam tidak hanya terjadi saat kehamilan saja, tetapi juga saat menjelang menstruasi. Tanpa alasan jelas, Anda akan merasa sangat ingin makan sesuatu serta mengalami lonjakan nafsu makan yang tidak biasa.

9. Perubahan suasana hati

Perubahan suasana hati sering dialami oleh wanita menjelang menstruasi. Anda tiba-tiba akan merasa sangat sedih atau senang tanpa alasan yang jelas. Bahkan tak jarang, perasaan sensitif itu membuat wanita merasa mudah marah dan naik pitam.

10. Kelelahan

Banyak wanita menderita kelelahan dan kemalasan sebelum menstruasi datang. Merasa malas dan mengantuk? Ini merupakan tanda Anda akan mendapatkan menstruasi.

Inilah sepuluh gejala umum yang terjadi pada seorang wanita ketika hendak mengalami menstruasi. Kenali gejalanya dan jagalah kesehatan tubuh agar tidak drop saat menstruasi. Sebab, tubuh wanita akan menjadi tidak stabil saat dia mengalami menstruasi sehingga, rentan terhadap berbagai penyakit.

{ 0 comments }

FIBROID DAN CYST di kalangan wanita

by Hasny on April 16, 2015

Assalamualaikum. Biasa dengar FIBROID dan CYST?

Dewasa ini terlalu ramai wanita yang mengalami masalah fibroid dan cyst. Ini berpunca daripada faktor pemakanan yang kita sedia maklum boleh mendedahkan kita kepada berbagai2 penyakit. Oleh itu, adik2, kakak2 dan anak2 bermula dari sekarang jom kita jaga pemakanan kerana “PREVENTION IS BETTER THAN CURE“. Kaji dan selidik serba sedikit makanan-makanan yang telah terbukti boleh mendatangkan penyakit. Bukan tidak boleh makan cuma biar berpada, apa2 pun yang dimakan jangan berlebihan. Jom kita baca serba ringkas maklumat dibawah.

MAKANAN YANG BOLEH MENGAKTIFKAN CYST.

Makanan yang perlu dielakkan:

1.) Soya dan evening primrose.
Soya dan evening primrose mengandungi phyto estrogen. Phyto ni bermaksud tumbuhan manakala phyto estrogen bermaksud tumbuhan yang mempunyai fungsi seakan akan estrogen.
So, bila kita makan benda ni maka paras estrogen dalam badan kita akan tinggi dan mengalakkan pembesaran cyst. Doc ade bagitahu saya yang sume wanita ade cyst cuma kecil atau besar, boleh hilang tak boleh hilang.

evening primrose oil

**info yang baru saya tahu: minum soya sewaktu mengandung bukan boleh mencantikkan kulit anak tetapi mendedahkan risiko untuk anak tu mendapat kanser. Then, mengikut kajian keatas pesakit kanser payudara pula, ramai antara mereka menggunakan evening primrose ni.

2.) Ayam.
Ayam kan disuntik hormon untuk mempercepatkan kadar pembesaran dia. Kebiasaannya ayam disuntik hormon estrogen. Jika nak makan ayam maka pilih lah ayam kampung atau ayam organic yang lebih terjamin.

3.) Ikan keli yang dibela.

4.) KAWAL PEMAKANAN
Kolestrol juga adelah penyebab kenaikan hormone estrogen. Kolestrol adalah precursor kepada estrogen.

NOTA TAMBAHAN
Pemakanan bg Wanita pengidap Endometriosis/Adenomyosis/Fibroid/Cyst/PCOS

Disini saya kongsikan bersama jenis makanan yg amat sesuai & yg harus di elakan bagi wanita yg punyai masalah seperti di atas atau pun yg pernah menjalani pembedahan tetapi ia nya berulang kembali.

Makanan yg di galakkan

> Ikan laut seperti bawal emas, kembong & selar
> Sayuran jenis kekacang – kacang panjang, buncis, sweet pea dll.
> Kekacang – badam, kacang tanah, black bean, kacang merah dll.
> Sayuran – kobis, brocoli, bayam, dan ulam-ulaman pegaga, pucuk ubi dll
> Buah-buahan – Nenas & betik
> Ubi kayu
> Sup miso ( sejenis pes yg di buat dari kacang soya yg di peram dicampur kedlm
sup utk di jadikan miso sup)
> Teh hijau

Makanan yg harus di elakkan

> Daging merah (kambing & lembu)
> Ayam ( Boleh di ambil dlm kuantiti yg sedikit)
> Produk tenusu seperti keju
> Ikan haruan
> Gamat
> Bahan perisa – pes segera & kiub2 perisa seperti stok ayam, stok bilis dll.
> Makanan manis – kuit muih manis & pencuci mulut
> Minuman berkarbonat ( krn tinggi kandungan gula)
> Makanan segera – burger, sosej, nugget, mee segera dll
> Makanan ringan – cip kentang, jajan dll.
> Makanan berlemak/ berminyak

FIBROID DAN CYST

♛RAHIM ADALAH EMAS BAGI WANITA♛

TANDA – TANDA FIBROID DAN CYST DALAM RAHIM YANG BERMASALAH

✔ Gangguan Haid
✔ Keputihan
✔ Masalah ketidaksuburan
✔ Kemandulan di kalangan wanita
✔ Hubungan suami isteri yang dingin atau sakit ketika bersama
✔ Perut kembang
✔ Angin yang keluar dari vagina (Kentut Vagina)
✔ Rasa gatal dan keluar bau kurang enak pada vagina
✔ Kerap membuang air kecil ketika batuk, berlari dan berlompat
✔ Kerap letih dan lesu
✔ Sakit lutut dan tumit
✔ Kesejukkan kaki dan tangan
✔ Kekejangan otot dibawah betis (simpul mengkarung)
✔ Kerap keguguran
✔ Ketumbuhan fibro dan cyst

cys

BAGAIMANA KETUMBUHAN FIBROID DAN CYST TERJADI?

1.  Punca penyakit ini bermula pada ganguan haid dan sengugut
2. Satu kajian yang menunjukan bahawa lebih kurang 50% daripadanya wanita
3. Ia sering berlaku dikalangan wanita yang tidak berkahwin dan yang pernah beranak.

ADAKAH IA BOLEH DIRAWAT?

Seperti yang ditulis oleh Dr Hamid Arshad dalam tulisan beliau tidak ada rawatan yang menggunakan ubat hospital yang boleh mengecutkan ketumbuhan fibroid TETAPI ada kemungkinan ubat-ubatan tradisional seperti akar kayu atau dedaun yang mungkin mempunyai kesan, khusus terhadap rahim boleh mengecutkan ketumbuhan pada fibroid. Bidang ini masih lagi terbuka luas dan usaha yang boleh mendapatkan ramuan untuk mengecutkan ketumbuhan fibroid.

Kebanyakan yang kita dengar ramai wanita Malaysia yang menghadapi ketumbuahan fibroid, rata-ratanya akan mengambil jalan mudah dengan menjalani proces pembedahan. Tapi masih juga ketumbuah itu akan tumbuh selepas beberapa bulan atau tahun itu pun bergantung pada aktifnya fibroid mereka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 0 comments }